Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

23-11-2020 12:21

Επιστημονικών Ενώσεων και Φορέων Αποφοίτων και Φοιτητών Ανώτατων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Πανελλήνιο Συντονιστικό Θεραπευτών Ειδικής Αγωγής

23-11-2020 10:15

Θεραπευτές Ειδικής Αγωγής: Δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους επιστήμονες
 
Επιστημονικούς κλάδους δύο κατηγοριών δημιουργεί η κυβέρνηση με την απόφαση της να λάβουν εφάπαξ οικονομική ενίσχυση λόγω κορωνοϊού μόνο δικηγόροι, μηχανικοί και οικονομολόγοι. Η εξαίρεση των θεραπευτών ειδικής αγωγής από το συγκεκριμένο μέτρο στήριξης, παρά το γεγονός πως καταβάλλουν εισφορές κάθε μήνα στον e-EΦΚΑ συνιστά άνιση μεταχείριση, υποστηρίζει το Πανελλήνιο Συντονιστικό Θεραπευτών Ειδικής Αγωγής. 
 

Δ1α/ΓΠ.οικ.72687 (ΦΕΚ Β 4999 / 12 -11-2020)

13-11-2020 11:07

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η ΚΥΑ με τις τροποποιήσεις των μέτρων που θα ισχύουν από την Παρασκευή 13.11.2020

 

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια στον Ίλιον

Ανάρτηση: 20-11-2020 09:14

Ζητείται λογοθεραπευτρια για σταθερή συνεργασία με γραφείο ειδικών θεραπειών στο Ίλιον (3-5 μέρες) . Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η κατοχή μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

Πρόσληψη Λογοθεραπεύτριας/η σε ΝΠΙΔ στον Ν. Καστοριάς

Ανάρτηση: 10-11-2020 09:48

Σωματείο - ΝΠΙΔ, που εδρεύει στην Καστοριά ζητά την πρόσληψη ενός (1) Λογοθεραπευτή ΠΕ/ΤΕ με σχέση εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης, διάρκειας ενός έτους από την ημερομηνία πρόσληψης με τη δυνατότητα ανανέωσης.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης

Ανάρτηση: 21-10-2020 15:51

Ζητείται λογοθεραπευτής- τρια με τουλάχιστον 2 χρόνια προϋπηρεσία και μπλόκ παροχής υπηρεσιών για συνεργασία με κέντρο λογοθεραπείας στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στη Βούλα Αττικής

Ανάρτηση: 25-09-2020 15:47

Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στη Βούλα Αττικής αναζητά λογοθεραπεύτρια/η για συνεργασία 2 ημέρες την εβδομάδα. Η προϋπηρεσία θα συνεκτιμηθεί.

Ζητούνται Λογοθεραπεύτριες / Λογοθεραπευτές στην Αγία Παρασκευή

Ανάρτηση: 21-09-2020 09:32

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ζητούνται για άμεση συνεργασία από το Παιδαγωγικό Κέντρο στην Αγία Παρασκευή.
Πενθήμερη απασχόληση, απογευματινό ωράριο ή εναλλακτικά 1 έως 4 μέρες την εβδομάδα. 
Παρέχεται ασφάλιση στον ΕΦΚΑ (ΙΚΑ) ή εναλλακτικά συνεργασία με μπλοκ παροχής υπηρεσιών. 
Θα πρέπει να διαθέτουν πτυχίο Λογοθεραπευτή, Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος και εμπειρία τουλάχιστον 1 έτους στην αξιολόγηση και αποκατάσταση δυσκολιών σε παιδιά. 
Παρέχεται άριστο περιβάλλον εργασίας και ανταγωνιστικές αποδοχές.
 

Ζητούνται Λογοθεραπεύτριες / Λογοθεραπευτές στην Ανατολική Αττική

Ανάρτηση: 15-09-2020 10:11

Ζητουνται λογοθεραπευτές/λόγοθεραπεύτριες για άμεση συνεργασία σε δύο κέντρα στην Ανατολική Αττική. Βασική προϋπόθεση μπλοκ παροχής υπηρεσιών κι ουσιαστική διάθεση για εργασία. 
 
 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ