Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Δια ζώσης διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο: "Working with Transgender & Gender Diverse Voice"

23-07-2025 12:25

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, διοργανώνεται από την Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος του ΣΕΛΛΕ για τις Διαταραχές Φωνής, δια ζώσης διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα: "Working with Transgender & Gender Diverse Voice". Το σεμινάριο, το οποίο θα πραγματοποιηθεί 1 & 2 Νοεμβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα, σχεδιάζεται και διδάσκεται από την Christella Antoni, Consultant SLT, Senior Voice specialist.

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Πρώτων Βοηθειών

10-06-2025 11:02

Ο Τομέας Υγείας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού σε συνεργασία με τον Σύλλογο Επιστημόνων Λογοπαθολόγων Λογοθεραπευτών Ελλάδος θα πραγματοποιήσουν μαθήματα Πρώτων Βοηθειών αποκλειστικά για τα ενεργά μέλη του, την Τετάρτη 16 Ιουλίου, 08:30-14:30, στην αίθουσα εκδηλώσεων του συλλόγου (Κάνιγγος 10, Αθήνα).

2ο Σεμινάριο εκπαίδευσης - πιστοποίησης στη χρήση και βαθμολόγηση του ψυχομετρικού εργαλείου ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ

14-05-2025 09:11

Έπειτα από τη πολύ μεγάλη απήχηση του 1ου Σεμιναρίου εκπαίδευσης – πιστοποίησης «ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ», η Επιστημονική Επιτροπή του ΣΕΛΛΕ διοργανώνει και 2ο Σεμινάριο την Κυριακή 22 Ιουνίου, διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων ΖΟΟΜ.

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στο Περιστέρι (στάση Μετρό Ανθούπολη)

Ανάρτηση: 12-09-2025 14:13

Λογοθεραπευτής/τρια με εμπειρία στον παιδιατρικό πληθυσμό ζητείται για συνεργασία με κέντρο που βρίσκεται στο Περιστέρι, περιοχή Μετρό Ανθούπολη.Θα ενταχθεί σε πολυμελή διεπιστημονική ομάδα. Παρέχονται εποπτείες και υποστήριξη σε συνεχιζόμενη εκπαίδευση.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στα Τρίκαλα

Ανάρτηση: 08-09-2025 12:07

Κέντρο ειδικών θεραπειών στα Τρίκαλα αναζητά λογοθεραπευτή/ρια για συνεργασία με πλήρη απασχόληση. 

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ ης στα Καλύβια Αττικής

Ανάρτηση: 08-09-2025 12:03

Ζητείται λογοθεραπεύτρια για κέντρο ειδικών θεραπειών στα Καλύβια Αττικής. Αποδοχές ικανοποιητικές.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στον Πειραιά

Ανάρτηση: 08-09-2025 12:00

Από κέντρο ειδικών θεραπειών στον Πειραιά ζητείται λογοθεραπεύτρια για άμεση απασχόληση Τρίτη - Πέμπτη, σε παιδιατρικό πληθυσμό. Μισθός ΙΚΑ ή μπλοκ παροχής υπηρεσιών. Απαραίτητη άδεια εξάσκησης επαγγέλματος.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στη Νίκαια

Ανάρτηση: 08-09-2025 11:55

Ζητείται λογοθεραπευτρια-της από κέντρο ειδικών θεραπειών στη Νίκαια για εργασία με παιδιατρικό πληθυσμό. Άριστες συνθήκες συνεργασίας, πλησίον μετρό Κορυδαλλού

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στη Λάρισα

Ανάρτηση: 08-09-2025 11:51

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Ο Σύλλογος Αυτισμού Λάρισα, Ν.Π.Ι.Δ καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την κάλυψη μίας (1) θέσης Λογοθεραπευτή/τριας πλήρους ή μερικής απασχόλησης στο Κέντρο Ημέρας ΧΑΡΑ ΙΙ.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

Δια ζώσης διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο: "Working with Transgender & Gender Diverse Voice"

01/11/2025 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ & ΟΕΕ Φωνής

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, διοργανώνεται από την Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος του ΣΕΛΛΕ για τις Διαταραχές Φωνής, δια ζώσης διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα: "Working with Transgender & Gender Diverse Voice". Το σεμινάριο, το οποίο θα πραγματοποιηθεί 1 & 2 Νοεμβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα, σχεδιάζεται και διδάσκεται από την Christella Antoni, Consultant SLT, Senior Voice specialist.

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ