Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Ανοιχτή Επιστολή του Πανελληνίου Συντονιστικού Θεραπευτών Ειδικής Αγωγής - 18.02.2019

18-02-2019 16:07

Αθήνα 18/02/2019
Πανελλήνιο Συντονιστικό Θεραπευτών Ειδικής Αγωγής


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΠΡΟΣ:
τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
τον Πρωθυπουργό
τα Μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου
τους Έλληνες Ευρωβουλευτές
την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα

Νέα Εγκύκλιος ΕΟΠΥΥ - 18.02.2019

18-02-2019 11:39

ΘΕΜΑ: "Οδηγίες σχετικά με τη διαχείριση των αιτημάτων και των γνωματεύσεων για τη χορήγηση Ειδικών Θεραπειών σε παιδιά και εφήβους του άρθρου 45 του ΕΚΠΥ (ΦΕΚ τ.Β'/4898/2018)"

Εγκύκλιος ΕΟΠΥΥ - 7/2/19

07-02-2019 14:52

"Οδηγίες σχετικά με τον έλεγχο της πρότυπης Ιατρικής Γνωμάτευσης Ειδικών Θεραπειών Παιδιών/Εφήβων"
 

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Αναζήτηση Λογοθεραπεύτριας / η για συστέγαση στο Γαλάτσι

Ανάρτηση: 20-02-2019 15:01

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης για συστέγαση με Ψυχολόγο στην περιοχή του Γαλατσίου.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια στη Νέα Ερυθραία

Ανάρτηση: 01-02-2019 08:46

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια από  Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στη Νέα Ερυθραια.
 

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια στην Ξάνθη

Ανάρτηση: 18-12-2018 15:14

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια για άμεση συνεργασία με Κέντρο Εργοθεραπείας-Λογοθεραπείας, στην Ξάνθη. Εργασία απογευματινή 5ήμερη, άσφάλιση ΙΚΑ, μισθός συζητήσιμος, εμπειρία με παιδιά με ΔΑΦ επιθυμητή όχι απαραίτητη.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στο Αιγάλεω

Ανάρτηση: 05-12-2018 15:12

Ζητείται λογοθεραπεύτρια/ης απο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στο Αιγάλεω για απογευματινή διήμερη εργασία με τουλάχιστον τριετή προϋπηρεσία.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στη Ρόδο

Ανάρτηση: 29-11-2018 14:17

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης από νεοσύστατο Κέντρο Λογοθεραπείας στη Ρόδο. Απαραίτητη προυπόθεση η αγάπη για την επιστήμη μας, η υπομονή, η όρεξη για εργασία και η ευχάριστη προσωπικότητα.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στην Πάρο

Ανάρτηση: 29-11-2018 14:15

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στην Πάρο.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

31o Συνέδριο IALP

18/08/2019 - Taipei, Taiwan

IALP

Ο Σύλλογός μας είναι μέλος των συνεργαζόμενων οργανισμών του International Association of Logopedics and Phoniatrics (IALP) από το 2009.
Το 31ο συνέδριο του IALP θα λάβει χώρα στις 18-22 Αυγούστου 2019 στην Taiwan.
 

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ