Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

ΝΕΑ Ανακοίνωση ΕΟΠΥΥ - 14.11.18

14-11-2018 17:20

Δείτε εδώ την Ανακοίνωση

Διευκρινιστική Εγκύκλιος του ΕΟΠΥΥ - 8.11.2018

09-11-2018 16:04

Οδηγίες σχετικά με τη διαχείριση των γνωματεύσεων-παραπεμπτικών που έχουν εκδοθεί έως και την 31η Οκτωβρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ του Πανελληνίου Συντονιστικού Θεραπευτών Ειδικής Αγωγής - 06/11/2018

07-11-2018 09:01

Ειδική Αγωγή: Πολλαπλό «κούρεμα» του προϋπολογισμού από τον ΕΟΠΥΥ

Αρραγές είναι το μέτωπο του κλάδου των Θεραπευτών Ειδικής Αγωγής απέναντι στις ρυθμίσεις ΕΟΠΥΥ και Υπουργείου Υγείας που βασικό στόχο έχουν να περικόψουν τη δαπάνη για την Ειδική Αγωγή με κάθε δυνατό τρόπο.
 

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στην Αργυρούπολη και στην Αγία Παρασκευή

Ανάρτηση: 07-11-2018 11:59

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για Κέντρο Αποκαστάστασης ενηλίκων και παιδιών στην Αργυρούπολη και στην Αγία Παρασκευή.

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Πρόσληψη Προσωπικού

Ανάρτηση: 17-10-2018 10:08

Το Δ.Σ. της Αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας Κέντρο Παιδιού και Εφήβου, με έδρα τη Χίο, Εγκρεμού 30, καλεί τους υποψηφίους να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την κάλυψη:
Μίας (1) θέσης εργασίας στο Τμήμα Επιστημονικής Τεκμηρίωσης και Εκπαίδευσης του Κ.Π.Ε. στην Αθήνα, με ειδικότητα:
Συντονιστής / στρια Εκπαίδευσης (Μερικής απασχόλησης)
Η συνεργασία θα έχει τη μορφή εξαρτημένης σχέσης εργασίας αορίστου χρόνου
 

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στο Ελληνικό

Ανάρτηση: 09-10-2018 15:36

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για πρωινή απασχόληση σε Σωματείο Γονέων ατόμων που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Περιοχή Ελληνικό.
 

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στον Πειραιά

Ανάρτηση: 04-10-2018 08:58

Αναζητούμε συνεργασία με Λογοθεραπευτή/τρια για 2 απογεύματα, με εμπειρία τουλάχιστον 3 χρόνια στις αναπτυξιακές δυσκολίες (Αυτισμός, SLI, ΔΕΠ-Υ, Τραυλισμός, Δυσφαγία).

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στην Κηφισιά

Ανάρτηση: 26-09-2018 15:13

Ζητείται λογοθεραπεύτρια/ λογοθεραπευτής από κέντρο στην Κηφισιά για απογευματινή απασχόληση Τρίτη εως Παρασκευή και Σάββατο πρωινές ώρες. Για την πρόσληψη θα εκτιμηθεί εμπειρία.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στην Κηφισιά

Ανάρτηση: 26-09-2018 15:12

Ζητείται απο κέντρο θεραπειών στην Κηφισιά λογοθεραπεύτρια/ λογοθεραπευτής για απογευματινή απασχόληση 2 φορές την εβδομάδα Τρίτη και Πέμπτη. Απαραίτητη 4 ετης επαγγελματική εμπειρία, γνώσεις στον αυτισμό και μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

Το παιχνίδι ως θεραπευτικό & εκπαιδευτικό εργαλείο για παιδιά με Δ.Α.Φ

24/11/2018 - Θεσσαλονίκη

ΣΕΛΛΕ

Ο ΣΕΛΛΕ και η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος για τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος διοργανώνουν σεμινάριο με θέμα: «Το παιχνίδι ως θεραπευτικό & εκπαιδευτικό εργαλείο για παιδιά με Δ.Α.Φ», με εισηγήτρια την κα. Αγγελίδη Ελένη.
ΠΟΥ: Θεσσαλονίκη, Holiday Inn, Μοναστηρίου 8, 546 29
ΠΟΤΕ: 24 & 25 Νοεμβρίου 2018, 09.00-16.00
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: ΕΝΕΡΓΑ ΜΕΛΗ ΣΕΛΛΕ & ΦΟΙΤΗΤΕΣ: 150€
                                            ΜΗ ΜΕΛΗ ΣΕΛΛΕ: 170€
Στην τιμή, δεν περιλαμβάνεται ο Φ.Π.Α, ο οποίος προστίθεται στην περίπτωση που επιθυμείτε την έκδοση τιμολογίου.
Για τη συμμετοχή σας, είναι απαραίτητη η κράτηση θέσεων για την οποία μπορείτε να επικοινωνείτε καθημερινά,10.00-14.00 με τη Γραμματεία της Επιστημονικής Επιτροπής του ΣΕΛΛΕ, στο 210-3848362 ή με e-mail στο epep@selle.gr


 

31o Συνέδριο IALP

18/08/2019 - Taipei, Taiwan

IALP

Ο Σύλλογός μας είναι μέλος των συνεργαζόμενων οργανισμών του International Association of Logopedics and Phoniatrics (IALP) από το 2009.
Το 31ο συνέδριο του IALP θα λάβει χώρα στις 18-22 Αυγούστου 2019 στην Taiwan.
 

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ