Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Webinar: Αξιολόγηση και Ανάλυση των Προσωπικών Αφηγήσεων των Παιδιών: Εισαγωγή του Πρωτοκόλλου Global TALES

22-05-2024 11:26

Η Επιστημονική Επιτροπή του ΣΕΛΛΕ διοργανώνει δωρεάν webinar με τίτλο: "Αξιολόγηση και Ανάλυση των Προσωπικών Αφηγήσεων των Παιδιών: Εισαγωγή του Πρωτοκόλλου Global TALES". To webinar θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 11 Ιουνίου, στις 12:00μμ μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων ΖΟΟΜ, με εισηγήτρια την Dr Marleen Westerveld. 

Συνάντηση Συλλόγων Λογοθεραπευτών/τριων με τον Υπουργό Υγείας

16-05-2024 14:11

Πραγματοποιήθηκε στις 26/04/24 στο Υπουργείο Υγείας συνάντηση των εκπροσώπων του Συντονιστικού Οργάνου των Συλλόγων Λογοθεραπευτών/τριων με τον Υπουργό Υγείας, κύριο Άδωνι Γεωργιάδη.

Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών

24-04-2024 11:07

Ο ΣΕΛΛΕ διοργανώνει Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών για νέους επαγγελματίες λογοθεραπευτές και τελειόφοιτους φοιτητές Λογοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί τo Σάββατο 1 Ιουνίου 2024 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια) στις 17.00.

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στη Δυτική Θεσσαλονίκη

Ανάρτηση: 24-07-2024 16:50

Λογοθεραπευτήριο στη Δυτική Θεσσαλονίκη στο Δρυμό αναζητά συνεργάτη λογοθεραπευτή/τρια, για 2ημερη απασχόληση από Σεπτέμβριο. Απαραίτητες προϋποθέσεις: Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών ή Ασφάλιση ΙΚΑ. Παρέχεται εποπτεία και συνεχής εκπαίδευση από λογοθεραπεύτρια με πολύχρονη εμπειρία, ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον και επαγγελματική εξέλιξη.

Ζητείται Λογοθεραπευτής/τρια στα Κάτω Πατήσια

Ανάρτηση: 24-07-2024 13:05

Ζητείται λογοθεραπευτής/τρια από κέντρο ειδικών θεραπειών στα Κάτω Πατήσια για συνεργασία από Σεπτέμβριο για δυο φορες την εβδομάδα, με ΙΚΑ ή μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

Ζητούνται Λογοθεραπεύτριες / ες στα Νότια Προάστια Αττικής

Ανάρτηση: 23-07-2024 14:10

Νεοσύστατο Κέντρο Ειδικής Αγωγής στα νότια προάστια, αναζητά έμπειρους λογοθεραπευτές/τριες για συνεργασία. Απαραίτητη η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στα Μελίσσια

Ανάρτηση: 22-07-2024 11:44

Λογοθεραπευτής-τρια ζητείται από κέντρο ειδικών θεραπειών παιδιών και εφήβων στα Μελίσσια, απαραίτητη η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και το δελτίο παροχής υπηρεσιών. Επιθυμητή η εμπειρία σε παιδιά με ΔΑΔ και η γνώση της ΜΑΚΑΤΟΝ.

Ζητούνται Λογοθεραπεύτριες/ες στον Πειραιά

Ανάρτηση: 22-07-2024 08:48

Κέντρο Νευροεξελικτικής Αγωγής Παιδιού στον Πειραιά (Καστέλλα) για τη νέα σαιζόν 2024-2025, αναζητά έμπειρους συνεργάτες Λογοθεραπευτές/τριες πλήρους ή μερικής απασχόλησης με εμπειρία στον αυτισμό ή/και τη σίτιση. Απαραίτητες προϋποθέσεις: Άδεια Aσκήσεως Eπαγγέλματος, Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Ανατολική Θεσσαλονίκη

Ανάρτηση: 17-07-2024 12:52

Ζητείται λογοθεραπεύτρια/ λογοθεραπευτής από κέντρο ειδικών θεραπειών στην Αν. Θεσσαλονίκη για πλήρη ή μερική απασχόληση με μπλοκ παροχής υπηρεσιών ή ασφάλιση ΙΚΑ από τον Σεπτέμβριο 2024. Απαραίτητη η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.  Παρέχεται εποπτεία από λογοθεραπεύτρια με πολυετή εμπειρία. Δίνεται η δυνατότητα για συμμετοχή στη διεπιστημονική ομάδα και στα επιμορφωτικά σεμινάριο του κέντρου.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ