Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Ανοιχτή Επιστολή - Καταγγελία της Προέδρου του ΣΕΛΛΕ

05-09-2018 12:11

Ανοιχτή Επιστολή - Καταγγελία της Προέδρου του ΣΕΛΛΕ, σχετικά με την Τροπολογία που ψηφίστηκε στις 27-07-2018 (Ν 4558, άρθρο 9 / 01-08-2018) που οδηγεί σε υποβάθμιση των πτυχίων μας.

ΔΤ Συντονιστικού Θεραπευτών Ειδικής Αγωγής - 06.08.2018: Στον "αέρα" χιλιάδες θεραπείες Ειδικής Αγωγής

06-08-2018 13:34

Οι νέες ρυθμίσεις που ανεμένεται να εφαρμόσει το Υπουργείο Υγείας "τινάζουν στον αέρα" χιλιάδες θεραπευτικά προγράμματα Ειδικής Αγωγής. Σύσσωμοι οι φορείς των ιδιωτών θεραπευτών Ειδικής Αγωγής δεν πρόκειται να αποδεχθούν τη χρήση του voucher και κανενός είδους σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ. 
Οι σύλλογοι Επιστημόνων-Θεραπευτών Ειδικής Αγωγής εκφράζονται πλέον μέσω του Πανελληνίου Συντονιστικού τους Οργάνου.
 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΟΠΥΥ - 1.8.18

01-08-2018 11:39

Η έναρξη εφαρμογής της Υπουργικής Απόφασης ΕΑΛΕ/Γ.Π. 46633/15.06.2018 που αφορά στη διαδικασία χορήγησης και αποζημίωσης οπτικών ειδών - γυαλιών οράσεων και υπηρεσιών ειδικής αγωγής στου δικαιούχους του ΕΟΠΥΥ μετατίθεται για την 1-10-2018

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στο Κορωπί

Ανάρτηση: 18-09-2018 09:35

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης με τουλάχιστον 3ετή εμπειρία και αγάπη για τα παιδιά απο Κέντρο στο Κορωπί. Μπλοκ παροχής υπηρεσιών θα θεωρηθεί επιπρόσθετο προσόν.

Ζητούνται Λογοθεραπεύτριες/ες στην Αρτέμιδα Αττικής

Ανάρτηση: 17-09-2018 09:04

Ζητούνται Λογοθεραπεύτριες/ες για άμεση συνεργασία σε Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στην Αρτέμιδα Ανατολικής Αττικής. Θα προτιμηθούν όσοι έχουν μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στη Λητή Θεσσαλονίκης

Ανάρτηση: 14-09-2018 13:37

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης σε Κέντρο στη Λητή Θεσσαλονίκης.
 

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στο Ρέθυμνο

Ανάρτηση: 11-09-2018 15:43

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για συνεργασία με Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στο Ρέθυμνο.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια στην Ναύπακτο

Ανάρτηση: 06-09-2018 12:28

Ζητείται πτυχιούχος λογοθεραπεύτρια για 6ώρη, πενθήμερη απασχόληση σε Κέντρο Λογοθεραπείας στην Ναύπακτο.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για συστέγαση στο Κολωνάκι

Ανάρτηση: 06-09-2018 09:11

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για συστέγαση σε πολυτελή χώρο πρωτοβάθμιας υγείας πολυετούς λειτουργίας στο Κολωνάκι, με χρήση κοινόχρηστων χώρων και δυνατότητα γραμματειακής υποστήριξης.

 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

Ενημερωτική Συνάντηση Νέων Επαγγελματιών

22/09/2018 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ

Ο ΣΕΛΛΕ προσκαλεί τους νέους επαγγελματίες λογοθεραπευτές και τους τελειόφοιτους σπουδαστές λογοθεραπείας των Ανωτάτων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων Ελλάδας, στην 2η τακτική ενημερωτική συνάντηση του 2018. Σκοπός μας είναι να δοθεί καθοδήγηση σε θέματα απόκτησης άδειας ασκήσεως επαγγέλματος,  έναρξης επαγγέλματος, θέματα σχετικά με τους ασφαλιστικούς φορείς, προκηρύξεις, τις αρχές δεοντολογίας του επαγγέλματος, την διαδικασία εγγραφής νέων μελών, την Επιστημονική Επιτροπή του Συλλόγου, καθώς και μια σειρά από λοιπά  επαγγελματικά και επιστημονικά θέματα, τα οποία καλείται να γνωρίζει σήμερα ο νέος επαγγελματίας λογοθεραπευτής.
 

31o Συνέδριο IALP

18/08/2019 - Taipei, Taiwan

IALP

Ο Σύλλογός μας είναι μέλος των συνεργαζόμενων οργανισμών του International Association of Logopedics and Phoniatrics (IALP) από το 2009.
Το 31ο συνέδριο του IALP θα λάβει χώρα στις 18-22 Αυγούστου 2019 στην Taiwan.
 

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ