Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

07-09-2017 11:13

Αγαπητοί συνάδελφοι

Σύμφωνα με τον νόμο 2472/1997, είμασταν υποχρεωμένοι να γνωστοποιούμε εγγράφως στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα τη σύσταση και επεξεργασία αρχείου δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των περιστατικών μας.

Μετά από σχετική αίτηση μας στην Αρχή, τα μέλη του Συλλόγου απαλλάσσονται από την υποχρέωση  γνωστοποίησης και λήψης άδειας για τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων υγείας των θεραπευομένων.
 

Διευκρίνιση για προμήθεια τερματικού POS

31-07-2017 10:12

Αγαπητά μέλη

Μετά από επικοινωνία με μέλος του Συλλόγου, ενημερωθήκαμε ότι συγκεκριμένη τράπεζα  ισχυρίζεται ότι έχει προβεί σε συνεργασία με τον ΣΕΛΛΕ, στο πλαίσιο της οποίας προμηθεύει τα τερματικά POS με συγκεκριμένους οικονομικούς όρους.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΟΥΜΕ ότι ο Σύλλογος ΔΕΝ έχει συνάψει σύμβαση, ούτε έχει προχωρήσει σε συνεργασία, με οποιουσδήποτε όρους, με καμία τράπεζα για λογαριασμό των μελών του.
Ο κάθε συνάδελφος, απευθύνεται και συνεργάζεται με το τραπεζικό ίδρυμα που εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες του.
 
ΔΣ ΣΕΛΛΕ
 
 

Έκδοση ερμηνευτικής εγκυκλίου της ΚΥΑ 45231 για τη ρύθμιση της υποχρέωσης αποδοχής πληρωμών με κάρτα (POS)

28-07-2017 14:08

Έκδοση ερμηνευτικής εγκυκλίου της ΚΥΑ για τη ρύθμιση της υποχρέωσης αποδοχής πληρωμών με κάρτα (POS)

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια στα Βόρεια Προάστια Αττικής

Ανάρτηση: 18-09-2017 11:37

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια, απόφοιτος Τ.Ε.Ι. Πατρών, με μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών και προϋπηρεσία, για τις ημέρες Δευτέρα και Τετάρτη σε κέντρο λογοθεραπείας στα Βόρεια Προάστια.

Προκήρυξη για την απευθείας κατάταξη Υπαξιωματικών Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής Ειδικότητας Υγειονομικού

Ανάρτηση: 13-09-2017 12:04

Κατάταξη Υπαξιωματικών Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής ειδικότητας Υγειονομικού. (Αριθμ. 2421.6-11/62237/2017 – ΦΕΚ Τεύχος Β 3081/06.09.2017)

Ζητούνται Λογοθεραπευτές στο Ναύπλιο

Ανάρτηση: 05-09-2017 09:15

Ζητούνται Λογοθεραπευτές, έντιμοι, συνεπείς, με συγκροτημένη προσωπικότητα και αγάπη για τα παιδιά. Αξιοπρεπές, δημιουργικό και ευχάριστο περιβάλλον.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στα Γλυκά Νερά Αττικής

Ανάρτηση: 01-09-2017 10:01

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης απο Κέντρο στα Γλυκά Νερά για απασχόληση τρεις ημέρες την εβδομάδα. Μισθός ικανοποιητικός με μπλοκ παροχής υπηρεσιών ή πρόσληψη. Περιβάλλον φιλικό και καινούριο.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στην Αράχωβα Βοιωτίας. Παρέχεται η διαμονή (αγγελία ιδιώτη)

Ανάρτηση: 01-08-2017 15:41

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για υποστήριξη και απασχόληση παιδιού 10 ετών με αναπτυξιακές δυσκολίες.
Περιοχή: Αράχωβα Βοιωτίας. Παρέχεται η διαμονή.
Διάρκεια απασχόλησης: Σεπτέμβριος 2017 - Ιούνιος 2018 και ημέρες: Πέμπτη - Παρασκευή - Σάββατο - Κυριακή.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στη Χαλκίδα

Ανάρτηση: 26-07-2017 09:59

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης από Κέντρο στη Χαλκίδα, για απασχόληση τρεις ημέρες την εβδομάδα.
Μισθός ικανοποιητικός με προοπτική ανέλιξης. Περιβάλλον φιλικό και καινούριο.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

1ο Επιστημονικό Συνέδριο Λογοθεραπείας

10/11/2017 - Ιωάννινα

ΣΕΛΛΕ

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση, να σας ανακοινώσουμε τη νέα ημερομηνία του αναβληθέντος 1ου Επιστημονικού Συνεδρίου Λογοθεραπείας, που θα πραγματοποιηθεί στα Ιωάννινα στις 10, 11 και 12 Νοεμβρίου 2017.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Συνεδρίου

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ