Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Σεμινάριο: Το παιχνίδι ως θεραπευτικό και εκπαιδευτικό εργαλείο για παιδιά με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού

10-01-2018 14:11


 

Ευχές από τον ΣΕΛΛΕ

22-12-2017 11:07

Θερμές Ευχές για Καλά Χριστούγεννα, Ευτυχισμένο και Δημιουργικό το Νέο Έτος!
 

24ώρη απεργία των Εργοθεραπευτών και παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας - 24/11/2017

22-11-2017 15:23

Το ΔΣ του ΣΕΛΛΕ εκφράζει τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη του στο δίκαιο αίτημα των συναδέλφων εργοθεραπευτών, για τη διατήρηση της αυτονομίας του μοναδικού τμήματος εργοθεραπείας και την προάσπιση της επιστημονικής και επαγγελματικής τους οντότητας.

Δείτε την ανακοίνωση και το ΔΤ του Πανελληνίου Συλλόγου Εργοθεραπευτών στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.ergotherapists.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=607:-24112017&catid=38:annotations&Itemid=171
 

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στην Κέρκυρα

Ανάρτηση: 11-01-2018 16:21

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης αριστούχος για μόνιμη εργασία την Κέρκυρα, με άριστες συνθήκες εργασίας, μισθού και ασφάλειας.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για συστέγαση στον Πειραιά

Ανάρτηση: 09-01-2018 09:23

Ζητείται λογοθεραπευτής/τρια για συστέγαση με ψυχολόγο – ψυχοθεραπεύτρια σε ήδη λειτουργούντα επαγγελματικό χώρο στο κέντρο του Πειραιά.

Κέντρο Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας ΑμεΑ "Δικαίωμα στη Ζωή"

Ανάρτηση: 08-01-2018 15:05

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για 5νθήμερη μερική απασχόληση με σύμβαση μισθωτού ή με σύμβαση μίσθωσης έργου για τις ανάγκες του Κέντρου Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας ΑμεΑ "Δικαίωμα στη Ζωή" στα Άνω Καλέσσα.

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία Ν. Φθιώτιδας

Ανάρτηση: 08-01-2018 10:15

Ανακοίνωση για την πρόσληψη Λογοθεραπεύτριας/η στη Δομή του "Μικτού Κέντρου Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων με Αναπηρία.

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων έως την Παρασκευή 19/01/2018


 

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στο Σχηματάρι Βοιωτίας

Ανάρτηση: 06-11-2017 10:27

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης από Κέντρο Ειδικής Αγωγής στο Σχηματάρι. Απόφοιτος ΤΕΙ, δύο φορές την εβδομάδα. Βασικά προσόντα: τουλάχιστον τριετής εμπειρία, μπλοκ παροχής υπηρεσιών, επικοινωνιακές δεξιότητες, ομαδικό και οργανωτικό πνεύμα, αγάπη για τα παιδιά, ευγένεια.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για συστέγαση στη Νέα Ερυθραία

Ανάρτηση: 02-11-2017 08:48

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για συστέγαση σε ιατρείο Παιδιάτρου στον κεντρικό δρόμο της Νέας Ερυθραίας.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

Το παιχνίδι ως θεραπευτικό & εκπαιδευτικό εργαλείο για παιδιά με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού

10/02/2018 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ

 
Περιγραφή σεμιναρίου.
Παρά τις δυσκολίες που παρουσιάζουν τα παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος στο παιχνίδι, όταν αυτό είναι κατάλληλα προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του εκάστοτε παιδιού, μπορεί να αποτελέσει ένα σπουδαίο θεραπευτικό/εκπαιδευτικό εργαλείο. Ο στόχος του σεμιναρίου είναι να προσφέρει τις θεωρητικές γνώσεις και το κατάλληλο υλικό για τη σχεδίαση και την πραγματοποίηση εξατομικευμένων ατομικών και ομαδικών θεραπευτικών/εκπαιδευτικών παρεμβάσεων σε παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα των Διαταραχών του Φάσματος του Αυτισμού. 
Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες (πχ. ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς).
Το σεμινάριο αποτελείται από τρεις εκπαιδευτικές ενότητες. 
Η πρώτη και δεύτερη ενότητα (Θεωρία & Μεθοδολογία) προσφέρουν το θεωρητικό υπόβαθρο για τη δημιουργία μιας παρέμβασης μέσα από το παιχνίδι. 
Στην τρίτη ενότητα (Βιωματικό Εργαστήρι) δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να λάβουν οι ίδιοι μέρος σε δραστηριότητες παιχνιδιού και στη συνέχεια βασιζόμενοι στην εμπειρία τους να δημιουργήσουν κατάλληλες δραστηριότητες.

 

Ετήσιο Συνέδριο του Ελληνικού Οργανισμού Εγκεφαλικών

01/03/2018 - Αθήνα

Ελληνικός Οργανισμός Εγκεφαλικών

Το Συνέδριο απευθύνεται σε όλες τις ιατρικές ειδικότητες οι οποίες συμμετέχουν στην φροντίδα των ασθενών με αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο όπως παθολόγους, νευρολόγους, καρδιολόγους, γενικούς ιατρούς, φυσιάτρους, νευροχειρουργούς, αγγειοχειρουργούς, ακτινολόγους, καθώς και παραϊατρικό προσωπικό όπως νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, εργοθεραπευτές και λογοθεραπευτές.

Για περισσότερες πληροφορίες και το πρόγραμμα του συνεδρίου, επισκεφθείτε τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://www.stroke.gr
 

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ