Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ - Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017

06-07-2017 15:14

Ως Επιστημονικοί Σύλλογοι και Σωματεία, των οποίων τα μέλη μας  αναλαμβάνουν την πρόληψη, διάγνωση, αξιολόγηση και θεραπεία/αποκατάσταση  παιδιών, εφήβων και ενηλίκων συμμετείχαμε στις οχτώ συνεδριάσεις της Επιτροπής για την Ειδική Αγωγή που συστήθηκε το Φεβρουάριο του 2017 από το Υπουργείο Υγείας. 
Αντικείμενο της επιτροπής  ήταν η μελέτη των νοσολογικών οντοτήτων που χρήζουν θεραπευτικής παρέμβασης από 0-18 ετών και ΟΧΙ οι συμβάσεις, ο ΕΚΠΥ, οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας των Κέντρων ειδικής αγωγής και ο προϋπολογισμός για την ειδική αγωγή όπως είχε οριστεί με την υπ’ αριθ.  Α1β/Γ.Π.οικ.9409/06-02-2017(ΑΔΑ: ΨΙΦΨ465ΦΥΟ-Ρ59) Απόφαση.
 

Ενημέρωση για υποχρέωση εγκατάστασης τερματικών POS

09-06-2017 15:05

Αγαπητοί συνάδελφοι,
 
όπως θα έχετε ήδη ενημερωθεί από τους λογιστές σας, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση – Κ.Υ.Α. 45231/2017 (ΦΕΚ Β/27-04-17), καθορίστηκαν οι δραστηριότητες (ΚΑΔ) και οι επαγγελματίες, για τους οποίους καθίσταται υποχρεωτική η αποδοχή συναλλαγών με κάρτα.
 

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο, Επιτροπή Δεοντολογίας και Πρόεδρος Επιστημονικής Επιτροπής ΣΕΛΛΕ

18-05-2017 11:38

Αγαπητά μέλη
Σας ενημερώνουμε ότι από την εκλογική διαδικασία που διεξήχθη την Κυριακή 14 Μαΐου 2017, αναδείχθηκε νέο Διοικητικό Συμβούλιο, Επιτροπή Δεοντολογίας και Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής ως εξής:
 

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στη Χαλκίδα

Ανάρτηση: 26-07-2017 09:59

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης από Κέντρο στη Χαλκίδα, για απασχόληση τρεις ημέρες την εβδομάδα.
Μισθός ικανοποιητικός με προοπτική ανέλιξης. Περιβάλλον φιλικό και καινούριο.

Το Σικιαρίδειο ίδρυμα (Ν.Π.Ι.Δ.) ενδιαφέρεται να προσλάβει:

Ανάρτηση: 26-07-2017 09:06

Το Σικιαρίδειο Ίδρυμα (Ν.Π.Ι.Δ.) που φιλοξενεί και εκπαιδεύει άτομα με νοητική υστέρηση όλων των βαθμίδων ενδιαφέρεται να προσλάβει: 1. Νοσηλευτή (κάτοχο πτυχίου ΤΕΙ) 2. Λογοθεραπευτή 3. Εργοθεραπευτή 4. Γυμναστή.

 

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στον Πειραιά

Ανάρτηση: 17-07-2017 10:35

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης, απόφοιτος ΑΤΕΙ Πατρών, με τριετή τουλάχιστον επαγγελματική εμπειρία σε παιδιά και ενήλικες για τις ημέρες: Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στην Πάτρα

Ανάρτηση: 10-07-2017 11:49

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης από Κέντρο Μαθησιακών Δυσκολιών στην Πάτρα για δίωρη απασχόληση.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στην Πάρο

Ανάρτηση: 10-07-2017 11:47

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης από Κέντρο στην Πάρο.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στον Πειραιά

Ανάρτηση: 08-06-2017 10:38

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης, απόφοιτος ΑΤΕΙ Πατρών, με τριετή τουλάχιστον εμπειρία σε παιδιά και ενήλικες.
Περιοχή: Πειραιάς

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

1ο Επιστημονικό Συνέδριο Λογοθεραπείας

10/11/2017 - Ιωάννινα

ΣΕΛΛΕ

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση, να σας ανακοινώσουμε τη νέα ημερομηνία του αναβληθέντος 1ου Επιστημονικού Συνεδρίου Λογοθεραπείας, που θα πραγματοποιηθεί στα Ιωάννινα στις 10, 11 και 12 Νοεμβρίου 2017.

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ