Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Ευχαριστίες και Σύντομος Απολογισμός του 1ου Επιστημονικού Συνεδρίου Λογοθεραπείας του ΣΕΛΛΕ

16-11-2017 12:18

Ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία τους και τη συμβολή τους στην επιτυχία των εργασιών του 1ου Επιστημονικού Συνεδρίου Λογοθεραπείας του ΣΕΛΛΕ, που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα 10,11, και 12 Νοεμβρίου 2017:
 

Διάκριση ΠΕ - ΤΕ Λογοθεραπευτών

15-11-2017 13:59

Αγαπητοί συνάδελφοι,
σας ενημερώνουμε ότι κατατέθηκε έγγραφο στις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου Υγείας, σχετικά με τη διάκριση ΠΕ - ΤΕ Λογοθεραπευτών στις προκηρύξεις για πλήρωση θέσεων λογοθεραπευτών.

Ενημέρωση γραμματείας

15-11-2017 09:58

Σας ενημερώνουμε ότι, την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2017, η γραμματεία του Συλλόγου θα παραμείνει κλειστή.

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στο Σχηματάρι Βοιωτίας

Ανάρτηση: 06-11-2017 10:27

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης από Κέντρο Ειδικής Αγωγής στο Σχηματάρι. Απόφοιτος ΤΕΙ, δύο φορές την εβδομάδα. Βασικά προσόντα: τουλάχιστον τριετής εμπειρία, μπλοκ παροχής υπηρεσιών, επικοινωνιακές δεξιότητες, ομαδικό και οργανωτικό πνεύμα, αγάπη για τα παιδιά, ευγένεια.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για συστέγαση στη Νέα Ερυθραία

Ανάρτηση: 02-11-2017 08:48

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για συστέγαση σε ιατρείο Παιδιάτρου στον κεντρικό δρόμο της Νέας Ερυθραίας.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για παράλληλη στήριξη στον Πειραιά

Ανάρτηση: 24-10-2017 09:59

Ζητείται άμεσα Λογοθεραπεύτρια/ης, με μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών, για παράλληλη στήριξη παιδιού σε νηπιαγωγείο στην περιοχή του Πειραιά.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στον Πειραιά

Ανάρτηση: 24-10-2017 09:08

Ζητείται συνεργασία με Λογοθεραπεύτρια/η με εξειδίκευση στον Αυτισμό και στη Δυσφαγία για δύο απογεύματα την εβδομάδα.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στα Νότια Προάστια Αττικής

Ανάρτηση: 19-10-2017 15:08

Σωματείο γονέων ατόμων με αναπηρία στα νότια προάστια, αναζητά λογοθεραπεύτρια/η για πρωινή απασχόληση, ωράριο 09.00 - 13.00, από Δευτέρα έως Παρασκευή.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στη Χαλκίδα

Ανάρτηση: 19-10-2017 12:16

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για πλήρη απασχόληση σε Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στη Χαλκίδα.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

Επετειακές Εκδηλώσεις του Κέντρου Παιδοψυχικής Υγιεινής Αθήνας

20/11/2017 - Αθήνα

Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής Αθήνας

"50 Χρόνια Ταξιδεύοντας και Ανακαλύπτοντας την Ομορφιά των Ανθρώπων"

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ